loader-img
loader-img-2
بسم اللله الرحمان رحیم
یه کتاب خوب میتونه زندگیت رو عوض کنه!
66963155 - 021
انیس نقاش که بود؟

 

انیس نقاش، مبارز لبنانی، عضو سابق جنبش فتح و مربی شهید عماد مغنیه بود. 

او در سال 1359 به اتهام تلاش برای کشتن شاپور بختیار در دادگاه فرانسه به زندان ابد محکوم شد ولی پس از شش سال به ایران تحویل داده شد تا با گروگان‌های فرانسوی حزب‌الله لبنان مبادله شود. او پس از آزادی در سال‌های اقامت در دمشق، مرکز مطالعاتی امان را راه انداخت. 

انیس نقاش تمامی عمر خود را برای آزادی فلسطین و مقاومت اسلامی هزینه کرد. چه زمانی که در دوره‌ی جوانی در لبنان نیروهای فتح را آموزش می‌داد، چه زمانی که برای انقلاب اسلامی ایران دست به سلاح برد و چه زمانی که با اقامت در دمشق به فعالیت پژوهشی و رسانه‌ای در راستای اهداف مقاومت مشغول شد.

کتاب رازهای جعبه سیاه، تاریخ شفاهی موضوعات امنیتی جنبش فتح و مقاومت فلسطین در سال های 1960 تا حدود 2000 در مصاحبه با انیس نقاش است، که به همت وحید خضاب و در نشرنارگل منتشر شده است.

انیس نقاش در رازهای جعبه سیاه از فراز و فرودهای زندگی پرتب و تابش از مبارزه در کنار گروه‌های ملی‌گرا و چپ تا فعالیت‌های اسلام‌خواهانه، از نقش امنیتی پررنگ در انقلاب فلسطین تا هم‌کاری نزدیک با انقلابی‌های ایرانی، از تلاش برای استمرار انقلاب تا سال‌های اسارت در زندان فرانسه می‌گوید.

او در لابه‌لای مرور خاطره‌هایش به عنوان یک #چریک_پیر و کارشناس سرد و گرم چشیده تحلیل‌های دقیقی از مناسبات این نیروها ارائه می‌کند. اطلاعات جذاب، بی‌نظیر و منحصر به فرد این کتاب به کسانی که به دنبال فهم معادلات امروز منطقه هستند کمک فراوانی خواهد کرد.

انیس نقاش در سال‌های گذشته به عنوان پیشگام رسانه ای در حوزه مقاومت فعال بود.

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir